LizoeInEgypte.reismee.nl

Oeps...

Al weer veel te lang geleden dat ik hier nog eens iets gepost heb. Natuurlijk heb ik daar zo mijn redenen voor (altijd al 'n goede Excuustruus geweest):

1. Mijn foto geheugen hier zit vol! 8 euro voor extra geheugen vind ik nogal veel geld (zeker als je weet dat koshary omgerekend 40 eurocent kost.) Foto's vallen wel te bezichtigen via Facebook, of zijn op aanvraag te verkrijgen! Zijn er nog veel foto's bijgekomen? Jazeker! Nog meer geweldige foto's van Elisabeth die gek wordt op de berg, Vincent en Elisabeth die per ongeluk inbreken in het paleis van Baron Empain, Peter de flatkat die op bezoek komt en Vincent die gouden zaakjes doet in de souk.

2. Het zijn potvolkoffie examens! Jazeker! Dagen vol onzekerheid, buikkrampen, tranen en woordenboeken! Aangevuld met afhaalmaaltijden, zalmsandwiches en cupcakes met pindakaas. Gelukkig hebben ze op het NVIC reeds begrepen dat de korte en intense pijn soms aangenamer is dan lang en traag. Examens duren hier daarom maar 4 dagen. Gisteren begonnen, overmorgen al klaar. Goede deal, dacht ik zo!

Kwestie van jullie toch even up te daten, een kort overzichtje van de gebeurtenissen:
-Een academische workshop! Hoera! Helaas, veel beginnende Phd'ers en slechte catering. Was jammer, net op het moment dat het boeiend werd in de lezingen kwam de totale afknapper 'Maar zo ver ben ik nog niet gevorderd in mijn onderzoek'.

-Lezing in de woning van de Belgische ambassadeur! De lezing was best wel boeiend, maar stiekem denk ik dat de ambassadeur gewoon een lezing organiseerde, omdat hij een excuus zocht om cocktails te drinken. Natuurlijk gingen we hem hier met veel liefde en toewijding in bijstaan. Leuk extraatje: om de crisis te lijf te gaan en de personeelskosten te drukken, was het een 'Do it yourself' cocktailbar... No shit, Sherlock!

-Een bezoekje aan Heliopolis, een klein stukje België in Egypte. Korte samenvatting: Baron Empain wou hier de spoorwegen komen uitbouwen. Balen, de Britten waren hem voor. Gelukkig liep er hier ook nog een tof Egyptisch mieke rond waar hij het goed mee kon vinden. Reden genoeg om niet meer terug te keren naar Beloeil en lekker te vertoeven in Egypte. Hij bouwden dan maar 'n oase in de buurt van Cairo, vol met speciale gebouwen (architectuur is gebaseerd op het clichébeeld van de Orient in Europa). Die zijn trouwens allemaal de moeite waard om te bezoeken. Soms staat zelfs stiekem het poortje open en kan je binnen glippen...

-Een verslaving aan Islamitisch Cairo. De voorbije weken ben ik elke week één of zelfs twee keer naar Islamitisch Cairo gegaan. Het is daar namelijk prachtig. Je kan er gaan shoppen in de souk, wandelen op het marktje, minaretten beklimmen en koshary eten. Weg met de piramides! Kom naar hier voor Islamitisch Cairo.

-Afscheidsfeestje! Het NVIC trakteerde ons op een dineetje in de Greek Club. En hier heb ik zelfs maar 4 maanden op school gezeten. Benieuwd waar de KULeuven ons mee naartoe neemt na 4 jaar zwoegen en zweten...

Best wel weinig nieuws... Maar! Vanaf donderdag zit het semester er hier op en is er weer tijd om ongegeneerd de toerist uit te hangen. Dan hopelijk meer avontuur van het Cairofront!

Tot gauw!
Elisabeth

Reacties

Reacties

ROBERT ACKAERT

Ik begin Cairo fantastisch te vinden.
Ik ga sparen. Mischien kan ik dit mooi land binnen een jaar of tien ook eens bezoeken

Abeth

Dan kom ik mee!

Koen D'Halleweyn

een (late) gelukkige verjaardag voor Vincent!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!