LizoeInEgypte.reismee.nl

Digitaal

Lieve kinders,

Intussen hebben we onze trip naar de Etisalat winkel (mobiele provider) ondernomen (niet zonder risico's, hiervoor moet je de 26 July Street oversteken en het verkeer daar is waarlijk geschift). In mijn gulle bui, kocht ik, naast mobiel internet, meteen ook een Egyptische SIM-kaart. Vooral handig om de huisbazin te bellen, eten te bestellen en voor enkele luttele piasters naar mijn klasgenoten te telefoneren.
Mijn Belgisch nummer blijft in gebruik, dus alle nieuwtjes uit Belgenland kunnen ook gewoon naar het bekende 04 nummer gestuurd worden. Mensen met nood aan een uitdaging mogen natuurlijk ook contact opnemen via mijn Egyptisch nummer. Dit geheel gratis te verkrijgen op aanvraag!

Intussen zijn ook de foto's van ons flatje online geraakt. Foto's van de slaapkamer en Vin's bureautje/rommelkot/logeerkamer/kinderkamer ontbreken. Om de zeer eenvoudige reden dat beide ruimtes er afgrijselijk uitzien. We hopen in een volgende veroveringstocht in de Souk de nodige decoratiedingen te vinden. Inshallah!

Verder nog even melden dat we onze eerste 'onaangename' ervaring met Egypte hebben meegemaakt. We besloten dat het na 4 dagen huizenjacht en huisraadjacht tijd was voor wat plat toerisme. Wat leent zich hiervoor beter dan de piramides te Gizeh? Maar helaas waren de piramides reeds gesloten toen we daar aankwamen na 2 dolle taxiritten en een propperige metrorit. Toeristenjagers zagen onze beteuterde gezichtjes en probeerden ons te verleiden voor een kamelenritje. Maar ik val nog liever dood dan op een kameel te kruipen. Na 10 minuten door Gizeh te wandelen (waar buiten de piramides echt niets te doen is) zijn we een taxi ingevlucht om terug te keren naar 'ons eiland'. Eén van de volgende dagen ondernemen we een nieuwe poging. Intussen oefenen we onze uitspraak van de Arabische vertaling voor 'Laat ons met rust!'.

Liefs van tussen de piramides,

Lizoe (en ook een klein beetje Vincent)