LizoeInEgypte.reismee.nl

Bijna...

Bijna weg!

Binnen 12 dagen. Want dan ruil ik het surrealistische België in voor het zwoele en een tikkeltje mysterieuze Egypte.

Missie van de reis is het onder de knie krijgen van het wondermooie en aartsmoeilijke Arabisch en het bijgevolg b(r)abbelen als een echte Caïreense, inclusief Franse g (zoals in garçon), Egyptische tussenwerpsels (zoals é) en bruingebrande huid (zoals Umm Khaltoum, maar zonder nachtegalenstemmetje).

Helaas ga ik dit niet doen door theetjes te drinken in Caïreense theehuizen, maar ga ik braaf naar school. Waar? Daarzo: http://www.instituten.leidenuniv.nl/nvic/

Uiteraard koppelen we het nuttige aan het aangename en staan op de planning ook het verkennen van Egypte (like never before), het proeven van Egyptische specialiteiten (vast en vloeibaar), het kuieren in de zon voorbij de lokale marktjes, en misschien zelfs een reisje naar een naburig land -onder het motto: als we daar dan toch zijn-.

Mijn lieve, maar ook wel stervende laptop (mama, papa: hint) reist met mij mee naar de zon. Als de internetverbindingen daar vlotjes uit de lucht geplukt kunnen worden, houd ik jullie zo vaak ik kan up to date over het leven in Caïro. En 't zou tof zijn als jullie mij via een reactie ook up to date houden over het leven in 'Baljiekaa'.

Zover mijn eerste post. Het vaderland roept. In de vorm van mossel-friet.
Tot gauw, in het echt, of digitaal.

Elisabeth

Reacties

Reacties

Litcha

Hupla, ik heb mijn e-mailadres al opgegeven om up to date te blijven! Jeej!
Ik kijk er al naar uit om 1001 nachten-verhaaltjes te lezen (alhoewel... is waarschijnlijk niet Egyptisch, maar sowieso toch ergens Arabisch-talig e :) ).
Tot later, Lizoe! T'amuse! x

Aïki

Lizoeee, geniet nog van de voorbereidingen en vooral't eindeloze wegdromen daarbij!
Tot binnen een paar dagen wanneer we massaal beginnen aan 't uitgebreid afscheid nemen :)
Allez ola olé Egypte wordt dik ok!

doriss

weet ge wa , ik pijs dak mee gaan johm! spannnnnend!

Tela

Veel plezier daar Lizoe! Ik zal uw verhalen op de voet volgen!
Stiekem toch heel jaloers!
Spijtig dat ik er dinsdag niet bij kan zijn, maar zeer misschien spring ik gewoon eens kort binnen, om afscheid te nemen!
Zoen!

marraine en parrain

we zien dat je bijna klaar bent en met volle moed de reis zal aanvatten.We kijken uit naar je eerste berichtje uit Egypte. De groetjes ook aan Vincent.

monique en roger

Hello Elisabeth
Als gij perse wilt gaan zwemmen, ga toch naar alphamarkt en schaf je daar een modieuse en sexy burkini aan SUCCES VERZEKERD !!!!
en trouwens wat vrees je ?Je bodyguard is er toch. Hier geen bikini weer maar toch zonnig
Momenteel is je pa het gras aan het maaien
Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!